Lucia och julmys

Mycket julinlägg blir det i bloggen nu... Men det hör ju till!

Luciamorgon nu. Jag tycker om lucia, tidiga mornar, ljus, sång och mys. Tyvärr firar jag nog ingenting idag, känner inte till några luciatåg och min och Fridas tanke om att väcka lite kompisar genom att lussa för de rann ut i sanden. Har ju inte ens något lucialinne här i Linköping. Det var tydligen luciatåg med en av universitetets körer igår (tradition) men det tittade jag inte på.

Istället vaknar jag tidigt idag (kl 6, mest beroende på att jag började drömma konstigt). Har hunnit se på julkalendern (länge sen nu, men den verkar fortsätta i samma stil), ta en promenad och sitter nu och myser med ljus och julmusik.
"Juletid" är vad som hördes nyss. Den låten sjöng jag i en duett med en kompis på en julavslutning i gymnasiet. Nu är det "Helga natt". Den hade vi en vikarie som var operasångare som sjöng en avslutning, också på gymnasiet. Man får rysningar...

Hade förresten jultema på boxen igår, bara julmusik, julklädd tränare (hon var jättesöt) som bjöd på godis och pepparkakor efter passet. Känns dock bakvänt att äta godis precis efter att ha tränat så jag lät bli, men vi stod och pratade ett tag. Drog med Mattias som aldrig provat box förut, och en till kompis var där för första gången med Marie. Riktigt trevligt för det är folk man inte träffar så lika ofta.

image73

Snart ska jag öppna chokladkalendern, och det blir nog en lussekatt till frukosten =)
Statistiklektion och sen plugg på torget (ett ställe i skolan) hela dagen. Ikväll ska jag nog julpynta lite mer.

Firar ni Lucia? I så fall, hur?
Ha en bra dag nu!

Kommentarer
Postat av: S.A.N.D.R.A <3

Glad lucia!
Goda lussebullarna ser ut btw :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback