Studentstäder

Jag bor ju i en studentstad, flyttade hit för 1½ år sen för att plugga, bor i det område som är tätast bebott av studenter (såvitt jag vet) och de flesta jag känner är studenter. Det är väl rätt normalt.

Något som också är normalt är att alla åker hem-hem över loven, i alla fall då jul och sommar. Inte helt konstigt kanske, men ändå... Nu är vi lediga och folk jag umgås med dagligen kommer jag inte träffa på tre veckor. I somras var den perioden 2 månader, lite mer för vissa. Jag tycker det egentligen är ganska konstigt att livet i en stad tar en längre "paus" och alla åker härifrån. Det är ju ändå så att vi alla (i princip) flyttat hemifrån. Hade jag bott kvar i Stockholm men i egen lägenhet skulle jag ju inte bott hos mina föräldrar i flera veckor för att jag var ledig.

Lite funderingar, det ska bli skönt att komma till Stockholm en längre period (i alla fall mer än en helg). Får väl se hur lång tid det tar innan det märks av att man är van att bo ensam.
Lite rörigt inlägg, jag vet, förlåt, har suttit och tentapluggat större delen av dagen. Men jag tycker det är lite skumt att det är så naturligt för alla (till stor del även för mig) att åka härifrån och inte träffa folk på flera veckor/månader.

Är det så i alla studentstäder? Jag antar det.

Kommentarer
Postat av: anna

ja jag var brunette för ett år sen.

kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback