15 dagar

Nu är det 15 dagar sen vi skrev ekologi-tentan. Jag tycker vi borde få resultaten snart!
Jag börjar faktiskt bli lite nervös- tänk om jag inte klarade den? Men egentligen borde jag inte känna så, jag VET att den gick bättre än någon annan tenta hittills, jag vet att jag var på strålande humör efteråt och tyckte den bara var kul att skriva. Jag är säker på att jag klarade den, men jag vill se det svart på vitt.

Vi har en kurs som handlar om vetenskaplig metodik som går parallellt med biologikurserna hela terminen. Tanken är bra, men utförandet är väl inte riktigt lika genomtänkt... Om knappt två veckor ska vi ha ett muntligt framförande, fine. Igår hade vi en föreläsning om vad man ska tänka på, bra.
Framförandet ska handla om en dissektion, kort sammandrag, som vi utfört och ska göras två och två. Vad kommer vi egentligen tjäna på det? Hälften av allt föreläsningen igår handlade om kommer vi inte kunna tillämpa genom att berätta om en dissektion. Suck.

Idag ska jag ta tag i saker här hemma, mår nu på eftermiddagen äntligen lite bättre. Ska dammsuga, våttorka golvet, städa badrummet och städa ordentligt till djuren, både kaninburar och akvarium. Heja mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack, fast det kändes långt ifrån 100 tyvärr :/
Hoppas ditt resultat blir bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback