Helgen

Så är helgen redan så gott som slut... Trist!
Har visst inte blivit så mycket bloggande i helgen, inte varit hemma.
I fredags alltså tackfest, tokroligt! En kompis sov över efteråt för att slippa åka in till stan, vaknade tiiiiiidigt (okej, inte så överdrivet, men enligt mig efter fest), hon gick, sen sov jag några timmar till.
Skulle ta en kort promenad, vi bestämde oss för att gå fram och tillbaka till Gamla Linköping (blir ganska ofta, men det är ju så mysigt). Möter en till kompis vi får med oss på vägen, sen mellanlandade vi på McDonalds och åt pommes. Gott! En kompis som stod i kassan, han såg trött ut.
Nåja, människan vi dragit med oss skulle in till stan, så vi följde med honom, hade inget bättre för oss. Min telefon ringde och medan jag pratade lyckades jag gå in i en vägskylt. Jag är bra på att lyckas med konstiga saker ibland. Gick runt i lite affärer och slökollade, sen hamnade vi på ett café och drack varm choklad. Gott men mastigt. Så gick vi hem, kollade på film och slöade innan jag kom på att det började bli dags att gå hem och äta och fixa inför festen även lördagkväll. Sagt och gjort, födelsedagsfest i lokalen som hör till ett av studentlägenhetsområdena. Skitkul och mycket folk, både de man knappt känner och sånna man känner bra.
Skitkul, tror klockan var 4 innan jag la mig. Idag är jag trött och seg men det är det värt.
Måste plocka undan i lägenheten och fixa nåt att äta, annars tänker jag inte göra någonting. Skippade filmdan med massa folk utan tar en mys-dag istället. Kanske borde tvätta också? Äh, får nog vänta någon dag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback