Tänk vad mycket man kan hitta i en väska

Jag har samma väska/ryggsäck varje dag i skolan etc och städar ur den hyfsat ofta- men bara facken jag använder, uppenbarligen.
Packade nyss upp efter gårdagskvällen och hittade lite smycken, klosaxen (vilket inte kaninen lär bli överlycklig över), 4 Ibuprofen (bra, kan jag vänta med att köpa nya), och mina 4 laddningsbara batterier.
Så nu sitter batterierna på laddning, och jag fick igår igång min ordinarie mobil för första gången på några månader, och den har inte stängt av sig en enda gång! Så snart har jag både kamera och mobilkamera (som tar helt ok bilder, den andra mobilens bilder ser man knappt vad de föreställer).
Är övertygad om att tekniken lever ett eget liv. Både mobil och dator fungerar när de själva känner för det, finns ingen logik. Men senaste tiden är de på min sida så då är jag nöjd och glad- och väntar ett tag till med att köpa nytt...

Skrev rent min att-göra-lista då det inte fanns någon plats på den gamla kvar. Till på köpet har jag både fått upp namnskylt på dörren och skrivit rent min önskelista jag lovat i över en vecka att maila till mamma.
J föreslog att jag skulle skriva vilka som INTE bodde här på dörren (har hänt flera gånger att folk ringer på fel dörr). Riktigt kul idé men dels brukar jag inte fråga vem de söker, dels skulle inte en sån skylt uppfylla sitt syfte i alla fall.

Nu ska jag dricka upp latten och börja plugga, har fortfarande inte kommit igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback