Det här med förhållanden...

Lite funderingar...
Var just hemma hos några kompisar, med några andra, och de påpekar i någon diskussion att jag och min pojkvän inte har speciellt bra koll på varandra. Dvs, vad den andra gör etc.
Okej, exemplet de tog just idag var lite extremt, men annars. Jag har inte koll på allt han gör, nej. Han har inte koll på allt jag gör heller. Vi gör inte alltihop och sitter inte ihop.
Jag tycker ofta att vissa sitter ihop alldeles för mycket med sina pojk-/ flickvänner. Helt plötsligt blir folk osociala och man får en helt annan (sämre) kontakt med de bara för att de har ett förhållande. Måste det vara så? Att välja mellan pojkvän och kompisar?
Det tror jag inte... Jag har alltid lyckats kombinera det förut och varit nöjd. Jag är jättekär i min pojkvän men känner inte att jag behöver ha koll på allt han gör eller träffa honom hela tiden. Konstigt? Njae, det tycker jag inte.
En liknande diskussion förra veckan, när jag inte visste namnet på vilka han skulle träffa i helgen (som jag ändå inte känner). "Men tänk om han ska iväg med nån  snygg brud och vara otrogen?"
Jaha? Vill han vara otrogen så lär det ju inte hindra honom att jag vet namnet på människan ifråga. Och nej, det tror jag inte att han skulle vara heller.

Vad tycker ni? Måste man ha stenkoll på varandra i ett förhållande?

Kommentarer
Postat av: Lari

Man måste verkligen inte ha stenkoll på varandra i ett förhållande.. men det man måste ha, är tillit till varandra.. utan det så funkar inget...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback