En obekväm sanning

Den filmen har precis jag och mamma sett. Satte oss i soffan med film, te och äppelpaj, riktigt mysigt. Vi kom på förra helgen att det är ganska dumt att inte ha sett den, speciellt för min del. Jag pluggar till biolog med inriktning på ekologi, miljö och naturvård, och jag är med i ett projekt som bland annat handlar om att, genom internationella kontakter och "föreläsningar" för skolor i Sverige, göra något åt miljöproblemen.
Jag tycker filmen var bra, och tycker absolut ni bör se den! Mycket kände jag igen från annat håll, men inte allt. Intressant och väcker en tanke...

Annars idag har jag pluggat, umgåtts med familjen, varit barnvakt. Hade tänkt hinna shoppa lite men så blev det inte, istället tog jag och en kompis en promenad med hennes hund och satt sen och snackade lite. Länge sen vi sågs ordentligt, men nu kommer hon ner till Linköping nästa helg också =)

Imorgon bär det av till Linköping igen, sen pluggande hela eftermiddag på universitetet troligen, och så tenta på tisdag. Ska nog försöka hitta på nåt kul där på tisdagkväll, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback