Minusgrader

Kom precis hem från en kvällspromenad bort till D för att mata odjuren som bor där. Hans termometer visar på +2 grader ute, men vi konstaterade snabbt att den måste vara fel. Frost i gräset och tunn ishinna på trottarerna. Frös i tunna fleecevantar och gympaskor, satt och snackade över en kopp te eller två innan jag gick hem igen. Genade snabbaste vägen, över den nyasfalterade parkeringen var det HALT! Jag åkte skridskor... Lika dimmigt som i morse är det dessutom, lite småmysigt faktiskt.
Vintern närmar sig med stormsteg, men börjar faktiskt se fram emot det litegrann i alla fall...

Apropå te så dricker jag massvis. Nya favoriten är African Rooibos, ska inhandlas i helgen!
Tills vidare blir det grönt citrus, levande ljus och solrosbröd som gäller nu, har lovat mig själv att röja undan och fixa den delen av städningen innan jag går och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback