Det är tomt...

Det blev inget flytthjälpande för min del nu ikväll. Min hjälp behövdes inte och med mig själv på ett ställe, cykeln på ett annat och cyktelnyckeln på ett tredje och närmre 40 min gångväg med kassa busskommunikationer så orkade jag helt enkelt inte.

Istället kollar jag på lite tv, surfar runt lite planlöst och bara tar det lugnt.

Varje gång jag råkar slänga ett öga på kaninburen så hugger det till lite. Den är tom, urstädat och allt som ligger däri är en spade och en tom vattenskål. Trots att hon verkade vara på bättringsvägen så klarade sig inte Pova. I måndags, när jag var bortrest, somnade hon in...
Min äldsta kanin, den första jag födde upp själv och en ganska speciell dam, är borta. Det är jättetråkigt förstås, men jag var ganska beredd på det och på ett sätt är det skönt att hon i alla fall får slippa må dåligt nu.

Imorgon ska jag skura ur buren och bära ut den till förrådet- Tuffe och Sassa får bo kvar i Ds trädgård någon månad eller två till. Min lägenhet blir så extremt varm och jag kommer ändå ha fullt upp och inte vara hemma så mycket närmsta tiden- det är ju nolle-p snart!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback