Kursstart

Hade kursstart och en första föreläsning (om miljökonsekvensbeskrivningar) i kursen praktisk naturvård idag.
Det verkar vara en jätteintressant kurs, och nu börjar det bli mer "på riktigt" och inte längre lika teoretiskt.
I huvudsak går kursen ut på att inventera äng/hagmark samt skog, bedöma naturvärde och skriva miljökonsekvensbeskrivning för hur miljön skulle påverkas av ett vägbygge. Slutarbetet redovisas för länsstyrelsen (dock är det ett påhittat fall).
Till detta kommer en hel del artkunskap, men det är man ju van vid sedan i somras :p

Jag var hemma vid halv 2, efter lunchsamling och ett (misslyckat) försök att få tag på studievägledaren. Min registrering har fortfarande inte ordnat sig, men jag har fått pengar i alla fall. Skönt det!

Har precis städat akvariet och röjt lite i lägenheten, ska dammsuga och laga mat (för första gången på länge) innan jag och några kompisar ska iväg och handla. Ska handla mat och köpa lite ny fisk till akvariet, det ser lite tomt ut nu efter sommaren...

Senare ikväll blir det bio på kårrullen är tanken... Lät mysigt och lagom ansträngande. Det börjar kännas skönt att nolle-p går mot sitt slut, vi var ett gäng som struntade i overallen idag och gick normalt klädda för första gången på två veckor. Tänk vad man uppskattar konstiga saker ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback