Långlunch och kriminalvård

Fyra timmars föreläsning som handlade om vikten av att bevara den biologiska mångfalden. Intressant, men inte så mycket nytt utom några exempel. Den avslutades sedan med lite om indikatorarter.

Sen har jag haft en ganska lång och lugn lunch... Ätit, köpt biljetter, pratat med lite kompisar, hjälpt en kompis att kolla upp lite grejer, druckit kaffe, läst tidningen. Nu ska jag alldeles strax sätta mig och nyckla de insekter jag har kvar, så att jag blir klar med insektssamlingen den här veckan hoppas jag.

Jag läste en liten notis i tidningen om en fången/intagen på någon anstalt som beställt CD-skivor från internet. Första gången hade allt gått bra, han hade fått hjälp av personalen att hämta ut och betala etc.
Nästa gång gick det inte lika bra. De blev uthämtade, men sen kom man på att det inte ingick i deras arbetsuppgifter. Så nu får han inte betala sin räkning utan istället ska den gå till inkasso. Kul med en betalningsanmärkning som lätt kunnat undvikas.

Kommentarer
Postat av: Karin

det skrev jag ju


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback