Ett pysseltips

I granen hemma hos min mamma har vi alltid haft små klättertomtar, och jag har alltid älskat de tomtarna!

För några veckor sedan gjorde jag egna, och jag gjorde några till häromdan för att ge bort.



Det enda som behövs är piprensare, silkespapper, flirtkulor, lite lim och en penna.
En piprensare till en tomte, klipp av en bit till armarna och vik resten på mitten och sätt in i flirtkulan.
Snurra en liten bit, sätt in armarna, snurra vidare och spara den sista biten som ben.
Limma fast en bit silkespapper (kvartscirklar passar bra) som luva och rita dit ett ansikte- klart!

Med hjälp av lite bomull gjorde jag skägg på en tomtefar och hår till en tomtemor.

Enkelt pyssel, och jag tycker de är jättesöta.

Kommentarer
Postat av: Karin

hhe nä men som jag förklarade så hade han tydligen samma nummer som mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback