Ringmärkning av fåglar

Idag har jag ägnat halva förmiddagen åt en riktigt rolig lektion: Ringmärkning.

Fångat fåglar med nät, sen ringmärkt, mätt, vägt, köns- och åldersbestämt. Okej, märkning och så gjorde ju läraren, men ändå jätteroligt! Är ju inte varje dag man ser vilda fåglar på så nära håll, och hålla i dem.

Har ett gäng foton också, ska bara lyckas ladda över dem. Kommer förhoppningsvis upp senare under dagen.

Har inte sovit vidare bra inatt, somnade nog inte förrän kl 4. Hade sovmorgon så jag kunde sova lite längre än jag tänkt, men många timmar blev det ju ändå inte. Funderade på att gå och vila en stund nu men det är nog ingen idé.
Bättre att sätta igång med ett av dagens två (tre) stora måsten: Hemtenta!

Tillägg: Har fortfarande inte fått det här inlägget att synas på bloggen- irriterande! (typ 6 timmar senare)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack, tack, så glad jag blir :)

Vad läser du för något?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback