Högerregeln är ett bra påhitt!

Ja, precis som rubriken säger... Högerregeln är ett bra påhitt, enkel att använda, alla borde känna till den och den kan tillämpas lite överallt.
När man kör bil är den ju en självklarhet, absolut. Men annars då? Reagerar ofta på att folk väjer åt fel håll och det blir allmän förvirring (och risk för krock) på cykel.
Även i mataffären, där är det ju varken regel med högerregel eller någon fara om man inte gör det, men det är oftast smidigt. I alla fall om en person går rakt fram på höger sida, så möter någon och tar för givet att den andra personen plötsligt ska byta? Då blir jag fundersam.

Hur som helst, jag fortsätter på samma spår som hela dagen idag, det vill säga prata mycket och oavbrutet. Är egentligen rejält trött så det har nog att göra med att lyckas hålla sig vaken och att hålla borta viss nervositet (som dock försvunnit nu!).

Var på en 2-timmars söka jobb kurs idag anordnad av naturvetareförbundet. Intressant och bra, ska ju söka sommarjobb snart och om ett par år är det dags "på riktigt". Blir ju sugen på att börja jobba redan till sommaren, hösten men vill ju gå master också, är ju det jag bestämt mig för och varit inriktad på hela tiden. Tar kandidatexamen i vår i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback