Minnen och avtryck

Jag hörde en låt på radion förut och kom och tänka på en kille jag var tillsammans med några månader. Det är länge sen, ganska precis 5 år sen vi gjorde slut . Vi var 15 år gamla, förhållandet inte överdrivet seriöst och det är ingenting jag saknar. Vi har inte haft kontakt sedan dess, han vägrade svara efter jag gjort slut.
Nu hörde jag låten vi båda älskade, jag älskar den fortfarande. Låten vars text jag fick i ett sms som avslutades med "jag älskar dig" när han var bortrest. Alla människor man möter, eller i alla fall som man lär känna, lämnar ett avtryck någonstans hos en. Man har kvar minnen, och en känsla av hur allt var då.
Innan mitt liv blev så krångligt, dessutom... Avtryck och minnen som man kan se tillbaka på, ibland med glädje, ibland med sorg, ibland med likgiltighet. Men man minns dem.
Eller är det bara jag som känner så?

Hur som helst, efter ett lite filosofiskt inlägg så vill jag mest önska er en trevlig alla hjärtans dag.

Kommentarer
Postat av: Fridah

**ookej, ja,a de är ju tur att de är itnressant iaf :) mihii. :D hoppas de går bra :)

Postat av: Anna

Ja absolut. Minnen är värdefulla. Särskilt det här med låtar kan väcka så starka minnen, detsamma med dofter.
Vi diskuterade det här med "ungdomskärlekar" för inte så länge sedan, och det var ju så otroligt intensivt och starkt, allt, när man var i den åldern så det är inte konstigt att man fortfarande kan ha så starka känslor förknippade med det.

Ha en fortsatt bra dag :-)

2008-02-14 @ 11:31:56
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Anki

O ja :) Och det är härligt (: Har aldrig varit i stockholm, men det var för långt bort, därför det tynade bort mellan han och mig antar jag. Ha en bra alla hjärtans dag! Kram

2008-02-14 @ 21:52:44
URL: http://egoanki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback