Statistik- kursstart och sista seminariet

Jättehärligt väder med sol ute, men svinkallt att cykla! Har precis kommit hem från skolan och det blir till att plocka undan lite och dricka en kopp varm choklad (bra mot både godissug och kyla) innan tentapluggandet fortsätter. Tror inte att tentan blir några problem egentligen, men börjar känna att jag läst lite väl lite.

Hade kursstart imorse i statistik-kursen. Statistik är långt ifrån vad jag tycker är roligast att hålla på med, men det är nödvändigt. Verkar i alla fall som en helt ok lärare och kursupplägg. Lite komiskt bara att han avslutar varje mening med "mm" och min tidning jag hade framför mig är lite fint (mycket) ritad på- för att kunna lyssna och sysselsätta mig samtidigt, var inte så mycket att anteckna.
Sedan några timmars pluggande innan evolutionskursens sista seminarium- Evolution, människa och samhälle. Inte mycket fakta utan mest funderingar och allmänt funderande/filosoferande. Roliga och ivriga diskussioner hade vi i alla fall! Kommer sakna den här kursen, är inte schemalagd nåt mer förutom tentan på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback