Vårväder

En härlig dag såhär långt! Dagens första föreläsning var visserligen ganska värdelös, men den andra var intressant även om det blev lite väl mycket om enbart lärarens forskning.
Men det är så underbart, det här är inte bara något jag vill ha för att jag måste jobba med något. Det är dessutom nånting jag är väldigt intresserad av så det känns verkligen som helt rätt val =)
Svengelska föreläsningsanteckningar igen... Första föreläsningen på engelska och andra på svenska med engelsk powerpoint. Nåja, det spelar inte så stor roll, förstår ju oavsett. Fast föreläsningar helt på engelska tycker jag lätt blir lite segt.

Det är jättehärligt väder, soligt och det känns verkligen som vår. Jag och F tog en promenad runt Valla friluftsområde, pratade lite med hästar och getter och njöt av solen på lunchen.
Nu i eftermiddag åkte jag förbi kaninerna och tog ut de en stund. Sassa har lagt på sig lite och påminner mest om en rund boll, sprang runt i sele för första gången på länge och verkade tycka det var riktigt kul, även om hon blev förbannad på andra honan, Pova, efter ett tag. Pova var ute i hagen och vägrade komma in till en början, men efter lite mutor så =)
En liten kaninpromenad och en Pova som luktar vår efter att ha ätit gräs och blad- det är helt underbart!

Pova i vintersolen för drygt ett år sedan
image119

Kommentarer
Postat av: Anki

Naaw va söt kanin :) Hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback