80-talister

Blev väckt strax innan 8 av en klasskompis som sa att vi började 8 och inte 10. Jag är helt säker, och hade dessutom inte hunnit till kl 8 så det blev en lugn morgon istället, tagit en promenad, diskat och ätit frukost. Fullt upp idag, bloggar mer ikväll.



Jag hittade denna hos
Eye of Stone och tyckte den var så bra så den får ligga här med.
Jag är född sent 80-tal (1987 närmare bestämt), känner igen mycket... Läs igenom, skratta och njut!

För oss som föddes på 80-talet
*Vi som läste OÄ i skolan
*Vi som har sparat en blå/röd kudde fylld med märken såsom silverfisken och baddaren
*Vi som samlade på allt - främst kapsyler
*Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail
*Vi som upptäckte erotik genom ryska posten och snurra flaskan
*Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs
*Vi som fortfarande säger negerbollar och aldrig har sagt det och menat något förolämpande
*Vi som smällde äkta tiger-smällare och thunder kings (inga nya mjukisvarianter) varje nyår
*Vi som kallade 1:orna för ettakladdare och 2:ornna för toalettdykare
*Vi som jublade när gröna/svarta tavlan bytades ut till whiteboards i skolan
*Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem
*Vi som fortfarande inte kan se Ingvar Carlssons ansikte utan att tänka på dojan
*Vi som vara jäkligt skeptiska till MSN när det kom då ICQ faktiskt fungerade alldeles utmärkt
*Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet
*Vi som i våra busringningar aldrig lyckades lika bra som Hassan gjorde på radio
*Vi som hade en hel hylla med filmer som vi spelat in från TV på kassetband
*Vi som fick onödigt mycket information om att vi skulle ringa 112 i stället för 90 000
*Vi som hade bänkar med lock på
*Vi som vet hur man gör popcorn på spisen
*Vi som fick lära oss att Pluto var en planet
*Vi som går igång på "När du hör den här signalen... *pling* ...när du hör den signalen, då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."
*Vi som kunde ringa in och få chansen att spela Hugo i direktsändning (och tycka alla andra var så dåliga) för att vinna sega råttor av Sofi Propp

Kommentarer
Postat av: Anna*

åååååh, för övrigt, jag älskar dom banden! hade hur många som helst, man blir ju helt pirrig när man hör det där alltså... Snacka om nostalgitripp =) Mmmmmm

Njae, Förmodligen inte faktiskt! Låter dock som ngt practical joke eller ngt, typ vadslagning kanske... Varför ställer man sig där o fjantar annars?? =P Hade det vart flera stycken hade det ju gått under rubriken nollning =)
/A

Postat av: Anki

Ha ha, det där var riktigt roligt, jag ropade på mamma och vi satt och skrattade xD Jag kopierar denna från dig, det var riktigt kul att läsa. Jag är med född 87, men jag kände igen en del ändå, som kassetbanden man spelade in, Hugo, kapsylerna som man samlade i stora soppåsar xD och ryskaposten och snurra flaskan förstås. Vi fick oss ett gott skratt :)

2008-01-28 @ 14:51:46
URL: http://egoanki.blogg.se
Postat av: Elin

Haha den där var bra! Jag börjar ju känna mig gammal när jag läser det där!

2008-01-31 @ 10:22:30
URL: http://elonaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback