Man ska inte skämta med mig när jag är trött

Jag får ibland höra att mitt morgonhumör är uruselt. Jag vet det själv. Det skumma är att det är bara D, mamma och ev. mina kusiner som märkt av det.
Däremot är jag seg på morgonen, oavsett vem som är i närheten. I fjällen förra veckan var inget undantag:

Gick upp ur sängen, halvdöd efter (som alltid) för lite sömn. Skulle äta frukost och sen åka till backen. Mamma har kokat ägg och dukat fram bröd och pålägg, så det enda jag behövde göra var att koka kaffe.
Jag: Var är kaffepulvret?
Mamma: I skåpet (pekar)
Jag: Okej, finns det kaffefilter någonstans?
Mamma: Nej, det är alldeles för modernt för oss.
Efter den kommentaren tittar jag på kaffebryggaren, på tratten, på mamma och i skåpet. Till slut skrattade mamma så hon höll på att ramla av stolen och fick förklara att hon bara skämtade.
Ja, jag är trög på morgonen. Men jag tänkte att det kanske var en specialbyggd tratt. Vem vet?

Nu ska jag fixa en macka, packa och gå och lägga mig. Jag kommer vara minst lika trögtänkt imorgon bitti.
Gonatt

Kommentarer
Postat av: Frida

God Morgon! :)
Haha, ja är man uppe till tre så går det nog inte så bra om man inte sover ut ordentligt. :)Själv så vaknade jag kl 3, för att jag gick och la mig typ tidigt.
Ja, jag hade en bra födelsedag, bara chill hela dagen och gjorde nog inget vettigt alls, är fortfarande lite smådålig efter förkylningen sen nyår. KRAM

Postat av: Karin

haha inte med mig heller

2008-01-08 @ 10:26:31
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Sali

svar: Verkligen! =)

2008-01-08 @ 15:40:06
URL: http://SaaaLii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback