Vilken dag

Hade en väldigt effektiv förmiddag- hann plugga, plocka undan, damma, städa monsterbur, diska, äta, plugga lite till, skriva ihop en del dokument och dessutom slappa en del innan jag drog till skolan vid halv ett.
Hämta upp lite papper, och sen plugga fram till tre, då vi hade labb. Det var väl tanken i alla fall. Jag och tre klasskompisar, alla förmodligen övertrötta och dessutom koffeinpåverkade, satt mest och snackade, skämtade och drev med varandra i 180. Sen labb (datalabb, statistik, ganska värdelös), sen mer "pluggande", mer skämt och pratande innan jag och M stack till campushallen och tränade. Core och kondition, och jag märker resultat, helt underbart.
Med andra ord, effektiv förmiddag, avslappnad eftermiddag och härlig träning. Sen körde det ihop sig framåt kvällen...
Ringde ett telefonsamtal och klarade av en sak jag skjutit upp en dryg vecka. Det var nog det svåraste jag gjort i hela mitt liv, och jag var helt förstörd efteråt, men jag är samtidigt stolt över att ha lyckats gjort det. Åkte hem till en god vän och pratade, såg på film och blev övertalad att jag var tvungen att äta. Nu känns det lite bättre, men det kommer dröja länge innan det egentligen är i närheten av bra. Som C sa: "Du kommer ha ångest över det här i resten av ditt liv, låt det inte påverka dig mer än det redan gjort". Svårt, men förmodligen rätt tänkt.
Nu är jag hemma, dricker te, äter lite och kopplar av. Pratade lite med en människa som jag inte sett på 3 år som kanske ska flytta till stan. Kul kul.
Kanske börjar bli dags att sova? Jag är inte trött och lär ha extremt svårt att koppla bort tankarna ikväll. Så jag skjuter nog upp det lite till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback