Massa hallon!

Jag och mamma plockade två stora skålar med hallon till frukost/lunch. Tillsammans med grädde och mjölk- hur gott som helst!

Har hunnit med en morgonpromenad, betala lite saker inför nolle-p i augusti och lite annat pyssel. Om några timmar kommer en kompis hit, innan dess borde jag packa upp och kanske plugga lite...
Sommarlov javisst, men jag läser en sommarkurs där jag är schemalagd två veckor i början av sommaren och tre i slutet. Nu på mitten har vi motsvarande en veckas självstudier där jag ska göra en insektssamling. Inte så svårt men lite pyssel.
Kursen heter faunistik och floristik, handlar alltså om Sveriges växter och djur. Ganska intressant och en härlig kurs, vi är ute i princip hela dagarna och det är inte så mycket som är svårt, handlar mest om att lära sig mycket namn och artbeskrivningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback