Sömn? Vad är det?

Klockan är tio i fyra och jag har fortfarande inte en tanke på att gå och lägga mig... Istället plockar jag in disk, sorterar tvätt, skriver listor, pluggar och läser på lite olika forum. Att jag inte sätter igång tvättmaskinen eller börjar dammsuga beror bara på att det känns lite väl hysteriskt (villa, så det skulle ju inte störa någon).

Och visst, jag erkänner. Det beror bara till en liten del på att jag vänt på dygnet senaste tiden. Och en liten del på att jag ibland verkligen inte blir trött. Nu har jag dessutom ingen som säger åt mig att gå och sova och sen diskuterar skumma saker med mig tills jag blir trött.
Den största anledningen till att jag inte sover är att jag vill slippa. Jag vill slippa behöva kämpa för att somna, slippa ligga och fundera över sådant jag kan hålla borta på dagarna. Förtränga ångest och oro och bara... vara. Få saker gjorda, nattmänniska som jag är. Jag är inte ens trött.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

tack för din söta kommentar =)



hoppas du får en jättefin lördag! kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback