Lördagkvällen

Gick inte att blogga igår, eller ens logga in... Suck.
Hur som helst, det blev en lugn kväll med tittande på melodifestivalen och sen film. Har inte hängt med så bra i melodifestivalen igår så jag hade inga direkta åsikter om vilka som borde gått vidare. Carolas låt var helt ok, men hennes min när de blev utslagna var obetalbar. Kalla mig elak om ni vill, men ja, jag är ganska skadeglad. Just för att de varit så säkra på att komma vidare.

Jag och en kompis konstaterade att det inte hände nåt igårkväll, var väldigt, väldigt tyst från alla människor. Men några har tenta-p, några börjar redan nu få lov och åka hem, många festade kvällen innan och alla var väl trötta. Så jag drog hit kompisen som kom med öl och chips (vilket kaninen Tuffe var lite väl intresserad av :p) så kollade vi på film i några timmar. Helt ok lördagskväll.

Kommentarer
Postat av: Anki

Det är inte lätt att vara Carola :P Haha! Kapten Puff är en lek, väldigt svår att förklara, hm, men man tar upp sitt glas, säger "Jag skålar för Kapten Puff för första gången kväll" håller glaset med tummen och ett finger, dricker en klunk. Sen slår man ett finger av varje på bordet en gång, stampar fötterna en gång på golvet och reser sig upp en gång. Sen fortsätter det så, man måste "Jag skålar för Kapten Puff Puff för andra gången ikväll, håller glaset med tummen och två fingrar, tar två klunkar, slår två fingrar av vardera hand två gånger på bordet, stampar fötterna två gånger på golvet och reser sig upp två gånger. Den fjärde och sista gången höjer man glaset med alla fingrarna, och då är det viktigt att man säger "Jag skålar för Kapten puff puff puff puff för fjärde och SISTA gången idag" och sen kör man samma rörelser fyra gånger. Komplicerat? Och den som inte klarar det får börja om från början igen. Man kan bli rätt full på det :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback