Jag vill... (Motivation!)

Terminens första vecka är snart slut och jag börjar redan känna mig stressad! Dessutom verkar motivationen till största del vara kvar på jullov.

När jag nyss blättrade i Naturvetare (Naturvetarnas, fd naturvetarförbundets, medlemstidning) fick jag lite motivation tillbaka. Tillräckligt mycket för att göra en lista över mina drömmar, mål och önskningar. Vad jag vill ha och vad jag vill uppnå.
På min lista står allt från stora, långtgående saker som är väldigt svåra att uppnå, till väldigt enkla saker som jag planerat för de närmsta månaderna.

Efter knappt tio minuter står 25 saker på min lista. Som fyra exempel:
Jag vill...
- Flytta
- Hitta ett jobb (i första hand sommarjobb, men även för längre tid).
- Resa till Madagaskar
- Göra skillnad i världen

Ett perfekt sätt att hitta motivation och energi, och det är ju alltid bra att veta vad man vill och vad man eftersträvar.
Gör en ni också! Skriv gärna några punkter i en kommentar, alltid roligt att läsa.

Ingenting är omöjligt, om man bara ger sig fan på det!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Dina sista två punkter lät jätte spännande!

Jag har nog bara en punkt. Ta tag i saker och ting.

Postat av: Helena

Svar; Jasså gick det inte va knapigt?

Ja men jag hoppade av skolan förra året. Jag hade varken ork eller motivation för att klara av tre år på gymnasiet. Men nu känns det iallafall som om jag ska försöka så har sökt lite olika skolor och linjer. tex media!



Ja det kan ju vara skönt med lite nytt på bloggen ibland :)

2009-01-23 @ 15:27:46
URL: http://lordsudd.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack! :)

2009-01-23 @ 15:42:45
URL: http://lordsudd.blogg.se/
Postat av: Denise

Ja visst är det häftigt, jag vill också lära mig :)

Fin bild :)

2009-01-23 @ 16:10:59
URL: http://naztysbunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback