Miljömedvetenhet

Hittade en rolig utmaning hos Tumadre som jag tänkte låna.

BRA:
+ Är väldigt duktig på att sopsortera.
+ Har snålspolande munstycken i alla kranar (tack vare hyresvärden iof).
+ Cyklar eller går oftast, åker annars buss.
+ Köper ekologiskt så mycket jag kan (om det inte blir det dubbla priset...)
+ Släcker lampor och stänger av apparater som inte används.

MINDRE BRA:
- Jag diskar under rinnande vatten.
- Äter rätt mycket kött (men lite bättre blir det ju iaf med mitt nyårslöfte).
- 5 saker till som jag inte kommer på just nu...

JAG KAN BLI BÄTTRE PÅ:
* Det som står under "mindre bra".
* Köpa ännu mer ekologiskt.
* 10 saker till som jag inte kommer på just nu...

Gör den ni som vill! Och säg gärna till.

Kommentarer
Postat av: pelle

Vilken rolig utmaning för en gångs skull! Och man måste ju vara på riktigt ärlig!

Postat av: Solli

jättebra! hoppas du lyckas med sakerna du ville bli bättre på!



kram!

2009-01-13 @ 21:12:17
URL: http://sollis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback