Jag behöver en almanacka!

Min almanacka är på sätt och vis min bästa vän (och ibland min fiende). Jag har så gott som hela mitt liv i den. Medan den var hel (nu har den ingen fram- och baksida längre bland annat) sa folk att den såg ut som en bibel. Kanske stämde.
Det finns dock en stor nackdel med den: Den tar slut vid nyår. Då finns det inga fler sidor. Det jobbiga är att jag har två tentor, en storstädning/renovering, ett möte, 2-3 resor, en föreställning och en kursstart inplanerade. Och lite mer.
Jag behöver helt enkelt en ny almanacka. Tänkte dock vänta till efter jul eftersom jag har önskat mig en i julklapp. Men på sätt och vis är det ju bättre att köpa själv. En läxa till nästa år?

Är lite smågrinig nu på morgonen faktiskt. Har inte sovit bra och så ska de komma och göra en översyn av fönstren i lägenheten. Visst, det är bra att fixa saker men de har sådan underbar planering. Tiderna fick jag veta när jag kom hem igårkväll, någon gång under tre dagar mellan kl 7 och 16. Visst, jag behöver inte vara hemma men gå upp, hålla undanplockat i fönstren etc måste jag ju.

Nåja, nog gnällt! Nu i förmiddag ska jag ut i skogen på exkursion. I december, så det är massa kläder som gäller och varm dryck i termosen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback