Hur kommer de på allt?

Sitter och läser om fotosyntesen (har botanik-tenta på onsdag), och "historien" om forskningen och hur man kommit fram till hur fotosyntesen fungerar.
Jag förstår inte, hur kommer de på allting? Hur kommer de på vad de ska göra för försök, och vilka slutsatser de ska dra? Visst, många upptäcker härstammar i misstag och slumpmässiga iakttagelser, men ändå. Jag är grymt imponerad.
Det är ju dessutom en av de mest grundläggande reaktionerna för att förstå biologin och framförallt ekologin.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oh vad för recept?
Jag är så icke-insatt i naturvetenskapliga ämnen så kan tyvärr inte ge några svar där ;)

Postat av: Littlejohn

Biologi, kemi, fysik, teknologi, ja du det var jag sämst på i skolan. Lite synd tycker jag idag.

Tack för alla kommentarer i min blogg.
Det lyfter mig!

2008-01-14 @ 18:04:45
URL: http://littlejohn.blogg.se/?c=1199826529

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback