Jag uppskattar det mer och mer

Ju mer jag pluggar, ju fler kurser jag läst, desto mer uppskattar jag fälten nära min mamma, som jag alltid tyckt om.
Jag vet inte hur många timmar, hur många nätter, morgonar, eftermiddagar och kvällar jag gått där. Jag har gått och sjungit eller pratat med kompisar, tränat hund, joggat, samlat tankarna på egen hand, legat och solat, skrattat...

Men nu ser jag mer än bra promenadvägar och minnen med kompisar. Ängarna slås 1-2 ggr/år, vilket är jättebra för den biologiska mångfalden. Dels blir det ju fint ekologiskt hö av det (eller silage är det nog).
Det står några bikupor lite undangömt, där en som bor i området sedan säljer hemgjort honung.
Skogar runtomkring, och ån som rinner genom. Mängder med fjärilar. Även gott om andra insekter, fåglar, rådjur, sorkar...
Promenadvägar så det blir lätt att ta sig fram för de som vill det. En bit därifrån, uppe vid kolonistugorna, går en flock får och betar.
Och nej, vi bor inte ute på landet. I ett villaområde inte så långt från stan kan det vara så härligt ocskå.

Ännu en ny kategori: Utbildning/miljö. Jag valde att ha de ihop eftersom det ofta går hand i hand, det är ju ekologi jag pluggar!

Nu ska jag snart iväg och klippa mig, sen träffa lite kompisar, kanske åka och bada? Vore skönt, det är ju jättehärligt väder!
Min lugna morgon tog lite väl lång tid dock, så nu börjar jag nästan få bråttom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback