Dilemma x3

Suck... Det blev inget tvättande idag. Vi har inget bokningssystem för tvättstugan, utan man kan tvätta när man vill. Ibland krånglar maskinerna lite och kommer inte igång/avbryter programmet. Oftast är det dock bara att starta om det.
Idag var det någon/några som verkade tvätta hur mycket som helst. Dessutom avbröts programmet i maskinen jag startat- då är det någon som tar ut tvätten trots att den inte är tvättad och lägger in sin.
Efter det var alla maskiner fulla båda gångerna jag var nere. Då gav jag upp- orkar inte vara vaken i 2-3 timmar till för att vänta på tvätten.
Jag brukar tycka det är skönt att slippa boka tid, men idag är jag inte sams med vårt upplägg av tvättstuga...


Istället har jag pluggat (vilket gått riktigt bra, hälften av latinska namnen sitter) och försökt få bukt med min hosta. En av de bättre "hostmedicinerna" är ju faktiskt honung, vilket leder till att jag försöker tvinga i mig det med sked. Det hjälper väl lite i alla fall, men det är ju inte gott alls!
Apropå honung... När jag skulle köpa den igår, så stod jag och valde mellan ekologisk från Argentina eller icke-ekologisk från Sverige. Ungefär samma pris.
Det blev den ekologiska som jag köpte, men jag undrar egentligen vad som är bäst? Ekologiskt som åkt över halva jorden eller icke-ekologiskt men mer närproducerat?


Kvällens sista dilemma är det jag funderat över i snart en månads tid fram och tillbaka. Ett styrelsearbete, som jag inte riktigt tyckt fungerat så bra. Nu har jag äntligen kommit på en lösning som jag tror ska fungera bra, och som innebär att jag fortsätter, vilket jag ville göra. Känns skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback