Tråk-vecka

Japp. Det är vad det kommer bli. Inte alls så mycket föreläsningar eller lektioner schemalagt- en idag och två imorgon är allt på hela veckan. Och tenta på fredag. Med andra ord tentaplugg hela veckan.

Känner mig i alla fall duktig, gick upp klockan 7 imorse och satt i flera timmar med kemin. Gav upp vid 12 (hade faktiskt bara tagit en kort städpaus däremellan) och hade kemilektion klockan ett. Nu ska jag sätta mig och plugga igen.
Ikväll kanske det blir lite häfvning, men inte så mycket i så fall. Men lite ledigt måste man ju också få ha! =)

Det blev faktiskt inte så mycket festande i helgen som väntat. I fredags häfvde vi och skulle ha efterfest klockan 03:30 hos Lovisa. Efterfesten struntade vi i men hamnade nån annanstans så jag var hemma strax efter tre. Kul hade vi!
Lördan gick åt till att sova, och slappa framför TVn. Struntade i 1700-tals festen för jag var verkligen inte på festhumör.

Igår var mamma och Rikard här så vi var och handlade. Massa saker på IKEA, lite för mycket kanske :p Köksstolar, sängbord, prydnadssaker, matta, blommor, blomkrukor... Men det är bara köksstolarna som är monterade, och krukarna är framme. Eftersom sovrummet är under omtapetsering får sängborden vänta, dessutom har ett av de fått lite repor :( Får se om vi byter det eller låter det vara.
Köket är i alla fall färdigtapetserat- blev kanonsnyggt! Och äntligen har jag suttit och både pluggat och ätit vid ett riktigt bord. Man får faktiskt mer gjort då tror jag (i alla fall om man har TVn på i soffan).

Igår var det val, jag röstade för första gången- tjohej! =) Fattade inte så mycket i vallokalen men det gick i alla fall. Regeringsskifte blev det också.

Nej, plugga var det ja... Jonformler är väl det roligaste som finns? Eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback