Åka soffa och kundvagn

Håller precis på att varva ned med glögg, julmusik, ljus och lite godis. Äntligen börjar julkänslan infinna sig, för tillfället i alla fall.

Kvällens "äventyr" bestod av att få en soffa från Frida hit till mig, dvs genom halva området. Jag råkade nämna för några månader sen att jag funderade på att skaffa en soffa, och Frida hade en som hon inte får plats med i nya lägenheten. Om jag lyckas få plats med den själv återstår dock att se.
Eftersom min rygg har pajat totalt den här veckan (ovanpå all annan skit, liksom) så blev jag förbjuden att bära och vi ringde in P och L istället- som även hade en gammal kundvagn från IKEA. Jag ställde mig på vagnen och åkte/blev skjutsad hela vägen dit, på väg tillbaka satt jag i soffan tillsammans med Frida halva vägen. Vi hade skitkul, vinkade till bilarna på vägen bredvid. Mötte en cyklist som skrattade och sa "You guys love fun".
Så sant, så sant. Nu är soffan i alla fall i lägenheten, tror den kommer få plats och det blir nog bra =)

Fick julklappar av supersöta Frida också. En VooDoll som ska "skydda mig från allt ont och ge lycka i livet" (hon tyckte jag behövde det) och en pensel, sån man penslar ägg på bröd med etc (något jag definitivt behöver, insåg vi under julbaket). M flyttstädade och hittade cykellysen som jag fick också. Perfekt för snoddarna på mina har gått av.

image83image84

Bilderna: T.v. presenterna, t.h. soffan (som ska få en bättre placering. Ursäkta den stökiga lägenheten)

Nu ska jag i princip packa väskan till tentan imorgon och krypa ned i sängen. Ska läsa några sista sidor och kolla lite på Sex and the city (perfekt att somna till).
Tentan kommer nog inte gå så bra, fick ju kursboken först förra veckan och all annan skit har tagit upp en del tankeverksamhet och tid. Men men, får väl göra ett försök i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback