Dan före dopparedan

...och fjärde advent. Känns verkligen inte som julafton imorgon, förhoppningsvis kommer julkänslan ikväll när granen är klädd.

Har hunnit med riktigt mycket idag, fixat burar till kaninerna på verandan, tvättat, köpt sista julklapparna, byggt pepparkakshus, lagat lite mat, handlat och tagit en promenad med en kompis.

Jag har nog slagit rekord i att göra det fulaste pepparkakshuset. Jag är verkligen INTE konstnärlig nånstans =P Men skulle gärna vara så jag slutar inte försöka.


Nu sitter jag och gömmer mig i källaren, vill bara vara ifred men det verkar inte min kära familj ha så lätt att förstå.
Är sugen på glögg, funderar på att smita upp och hämta lite och gömma mig lite till. Sen ska jag bli glad, trevlig och social igen.

Jag har folk som skulle gå genom eld och vatten för mig, och faktiskt göra det. Tyvärr kan jag inte bara glädjas åt det utan sörja annat också. Jag försöker att inte tänka, att vara glad, men det är för svårt och för jobbigt. Alltför mycket påminner om allt. Telefonsamtal, låtar på TV. Det kan vara vad som helst.
"Så många frågor, som aldrig får svar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback