Härligt avslappnad juldag

Dagen blev inte i närheten av så stressig som jag trott.
Fick sova ut, sov tills klockan var närmre 12 och drömde inte en enda dröm. Otroligt skönt efter de senaste veckorna!
Frukost i lugn och ro, sen satte jag mig och läste innan det var dags att åka till Alvik och träffa mina underbara Håjtojkar! (dvs tre av mina bästa vänner från gymnasiet). Det blev alltså ingen springtur...
Hur som helst, vi bytte julklappar och H fick sin något försenade födelsedagspresent också, allt mycket uppskattat tror jag. Jag fick ett japanskt mat-set eller vad man nu ska kalla det, med skålar, underlägg, pinnar etc. Jättefint!

Nu håller jag på att fixa och dona, sortera en massa foton och äter mandlar (min nya last). Har lovat mamma att rensa ut mina bilder från datorn i säkert ett år, ska väl äntligen bli gjort nu hoppas jag.

Lite bilder från julen:

Från vänster:
- Mitt pepparkakshus, som jag utsåg till det fulaste någonsin. Jag är verkligen inte konstnärlig av mig även om jag gärna skulle vilja.
- En del av tomtelandet, i vardagsrumsbordet (här huserar även pepparkakshuset)
- Ett hrrm... något snyggare pepparkakshus. Cs version av Hby slott.
- Mina styvbröder fick en "tatueringsmaskin" av mig i julklapp. De är 7 och snart 10 år gamla, så det är ju bara en leksak. Man skulle väl lika gärna kunna ha en penna, men det här är väl roligare och det var uppskattat och det är väl huvudsaken? Hur som helst, min brors arm tv. och min axel t.h.

image90
Mamma påpekade att det är så mysigt att jag alltid går runt i tomteluva på julafton. Brukar inte tänka på det men så är det nog =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback