Mina skumma drömmar

Jag drömmer mycket i perioder, konstiga drömmar och framförallt just nu. Har tidigare bloggat om knasiga drömmar också.
En stor del av dem kommer från allt jag tränger undan dagtid för att kunna må lite bättre. Både hemska drömmar och bra, som är jobbiga att vakna upp ur eftersom de speglar allt jag hoppas på men som inte lär slå in.
Sen är det en del som bara är konstiga och ibland komiska. Som en av drömmarna inatt:

Jag och en kompis snodde varsin påse nonstop från ett badhus. Jag tror till och med att vi råkade få med oss de ut av misstag. Hur som helst, det är ett brott som innebär dödsstraff och därför skulle vi gå till den nya "statsministern" (eller liknande) och förklara oss. Vi hade dessutom med oss en spruta (sån medicinspruta man har i munnen på djur och småbarn), halvfylld med vatten som vi skulle hota honom med (oj, vad rädd han måste blivit?)
Tyvärr glömde jag sprutan i ett handfat på väg dit. När vi suttit och pratat med honom i en halvtimme ungefär börjar han och min kompis hångla helt utan förvarning.
Vi blev förlåtna och slapp straff för vår "grova" stöld.
På väg hem upptäckte jag att sprutan smält av vattnet i handfatet. Tur att vi glömde den då.

Fanns ju fler detaljer som jag inte kommer ihåg, men det var verkligen ett allvarligt brott och ett stort problem för oss. Gick och småskrattade halva morgonen åt drömmen sen.



Har idag varit på Munch-muséet med mormor, mamma och bror. Museum är väl inte riktigt min grej men det var trevligt. Sen fikade/lunchade vi innan jag och bror tog T-banan hem- och lyckades gå vilse på vägen!
Nåja, det var lätt att hitta tillbaka, fråga mig inte hur vi lyckades gå fel men jag får väl skylla på dimman, man ser knappt 10 meter framför sig.

Jag är förkyld, snorig och en svag, men konstant huvudvärk. Riktigt jobbigt, så nu har jag tänkt kura ihop mig i soffan med en kopp te och fortsätta läsa om svampdjur. Plugg, plugg, men har varit duktig och skickat iväg en sammakallning till styrelsemöte också.

Kommentarer
Postat av: Minna

svar: Middag med vännerna sen så dra vidare på fest :D

Postat av: anette

svar: haha ja det tror jag också faktiskt! =P

2007-12-29 @ 17:53:49
URL: http://anetteolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback