Sylt på risgrynsgröt?

Diskuterade risgrynsgröt med en kompis häromdagen. Enligt mig är det en självklarhet att man har socker, kanel och ev. mjölk. På annan gröt, typ havregryn, kan det variera, men alltid kanel och socker på risgrynsgröt. På min gymnasieskola fick vi alltid gröt till lunch på lucia, då stod det till och med "Lucia" på gröten med kanel och socker.

Hur som helst, till saken. Kompisen ifråga påstod att det var tvärt om, på havregrynsgröt har man alltid kanel och socker, men på risgrynsgröt (lingon)sylt. What? Var ju tvungen att säga emot honom ett bra tag, speciellt eftersom jag aldrig ens hört om det. Till sitt "försvar" för att visa att han hade rätt så sa han "det är ju till och med sylt på bilden, ingen kanel". Och mycket riktigt, på bilden på förpackningen är det (lingon?) sylt på risgrynsgröten.

Jag är förvirrad, min världsbild är förstörd... Okej då, inte så allvarligt, men har verkligen inte hört om det förut.

Vad har ni på gröten?


Brydde mig inte om att ställa väckarklockan inatt, behövde sova ut och hinna andas lite efter den fullspäckade helgen. Sov till halv 12 och har precis ätit frukost, lite illa kanske?
Hur som helst, ska plugga och städa hos kaninerna hos D idag. Ikväll är det träning! Ganska lugn dag med andra ord.

Kommentarer
Postat av: .:saba:.

Jag har jämt sylt till gröten.. all typ av gröt för den delen. Testa det är asgott!! Däremot är jag inte så förtjust i just lingonsylt så jag brukar istället ha jordgubbssylt. Mycket godare :-) Godis i matform typ haha
*s*

Postat av: emilia :)

på risgrynsgröt blir det socker och kanel kanske lite mjölk också,
men påhavre / mannagryns gröt så kan man ta sylt ! ofc=)

2007-12-10 @ 22:52:45
URL: http://emmiliasundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback