Ballongflyg... nästan...

Har varit utan dator några dagar...
Hur som helst så ägnade jag torsdagen åt att åka till IKEA i Barkarby. Där köpte jag födelsedagspresent till lillebror som fyllde 18 på lördagen (blev 6 st öl/drinkglas, ett fint kort och ett mätglas. Han ska få en sak till som jag inte hann fixa. Pga datorbrist...) Köpte lite saker till mig själv också, tyvärr mest smått och tråkigt (men nödvändigt....)
Potatisskalare, matlådor m.m. Kikade en del på roligare saker men som jag får ta när jag har skjuts och vet hur lägenheten ser ut. Sen var det jobb både torsdag och fredag som gällde...

På fredan gick jag och D runt lite i stan (kollade rean... hittade inget tillräckligt kul för att köpa...) Sen skulle jag hem. För en gångs skull hade jag INTE paraplyet med mig. Misstag.
Gick av tunnelbanan precis när första blixten kom och himlen öppnade sig. Som närmast var väl blixt och åska ca 2 km bort, och det verkligen vräkte ned. Promenaden hem från t-banan brukar ta knappt 10 min, gick förmodligen fortare den dan. Ändå var jag genomdränkt när jag kom hem och frös större delen av kvällen... Höll mig hemma med yngre brorsan A och tvn...

Igår, lördag, var jag barnvakt åt A och R fyllde år- släktfika hos mamma. Riktigt trevlig, men var hyfsat trött på kvällen efter att ha hållt koll på huliganen A hela dan.

Idag har jag varit å sagt hej till lite folk på tävling och sen skulle vi flyga luftballong. Sist blev det inställt. Trots lite ostadigt väder skulle det bli av, vi samlades kl 18, åkte ut till startplatsen en stund senare, och väntade... Till slut var de tvugna att blåsa av, det var inte säkert att flyga... Trist trist, hoppas på att de ska kunna klämma in oss innan jag åker ner till Linköping på onsdag!
Jag och mamma åkte istället in till stan, åt en pizza och gick runt och tittade på alla båtarna (Tall Ship's Race), fyrverkerier m.m. Riktigt trevligt faktiskt. Efter några timmar åkte vi hem, och fikade.
Fick nån enstaka fin bild under kvällen också...

Båt

Nu ska jag sova... En liten lista åt mig själv vad jag har att göra under veckan bara:
- Bränna över bilder till CD (från 2 datorer)
- Packa
- Städa boden
- Lösa det med hem till de 2 kaniner som är kvar
- Skicka ut tidningen
- Skicka ut protokoll från förra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback