Helgen

Jaa... Hur ska man sammanfatta helgen? KUL är ett ord som stämmer bra in på det mesta.

Festandet fredag kväll blev inställt, satt hemma men det var nog ganska välbehövligt att ta det lugnt. På lördagen kom en kompis från Stockholm, efter en kort shoppingsrunda på stan åkte vi hem, åt lunch och lite så.
Efter några timmar iväg på middag med efterföljande födelsedagsfest för D. Hade riktigt kul större delen av tiden, en del folk från Stockholm och andra man inte träffat på ett tag. En del dryckesspel blev det också =)
Vid halv 3 gav vi oss hem, men gjorde stopp i en lekpark och fick sen höra rykten om en husfest som vi stack hem ganska fort från. Kan fortsätta berätta om festen längre men är nog inte så intressant att läsa om...

Idag sov vi länge, åt ordentlig frukost och satt och snackade lite. Min pappa ringde och talade om att han skulle ha 50-årsfest om en dryg månad. Bakade kladdkaka och D kom över och fikade, sen åkte kompisen hem.
Jag och Frida gick till Gamla Linköping en sväng och lagade sen 3-rättersmiddag till oss själva.
Förrätt blev crustader med mögelost och hjortronsylt, varmrätt kassler under chilitäcke med ris och annanas och efterätt kiwi, nötkross och vaniljyoghurt. Väldigt gott!

Nu håller jag på att tvätta och städa lite, J kommer hit om en stund =)

Har en del bilder från helgen jag har tänkt lägga in men det får nog bli imorgon. Hoppas ni haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback