Tillbaka i Linköping

Och har ätit lunch, så nu har jag inte så mycket anledningar att inte sticka iväg till skolan och sätta mig och tentaplugga. Ska bara fixa iordning lite i lägenheten först, ser förjävligt ut (orkade inte städa innan jag åkte härifrån i torsdags).
Tenta imorrn alltså, sedan blir nog resten av veckan ganska lugn. Zoologin börjar på onsdag, en kompis kommer på lördag och så har D födelsedagsfest. Imorrnkväll/eftermiddag ska jag bara skriva ihop en kort text till projektet och sedan ta det lugnt. Borde städa, får bli på onsdag typ.

Har ju alltså precis åkt från Stockholm. Höll på att missa fjärrbussen pga SL. Jag var ute i god tid, första bussen dyker inte upp (hade förmodligen varit 7-10 min för tidig), den andra är lika mycket försenad och sedan är pendeln sen. Jag hade tur som hann, kom väl fram till bussen 2-3 minuter i tror jag, den gick prick. SL- skärpning! Det är ju tyvärr knappast ovanligt att sånt händer- snarare var och varannan gång man är i Stockholm... Dyrt är det också, och en av de få lokaltrafiksbolagen i Sverige som bara har ungdomspriser upp till 20 år (såvitt jag vet har de flesta andra till 26).

Sitter med en kopp te och tar det lugnt. Te är riktigt gott! Gärna grönt eller roibus, men svart är nästan godast. Mamma har en jättegod blandning hemma som heter "den första snön". Underbart gott! Vad dricker ni för te?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback