Burr

Har precis kommit hem efter heldags- exkursion. Har varit ute i en (eller rättare sagt två) kohagar, inventerat och gått igenom en hel del arter. Avslutade med att lägga lite rutor och ha tävling om vem som hittade flest arter och flest indikatorarter. Biologinördar javisst =p
Har fått gruppindelningarna nu också. Vi är 4 st i min grupp, ingen av dem är någon jag brukar umgås så mycket med (en känner jag inte ens) men det kan ju också vara positivt. Jobba med nya människor är ju alltid bra och dessutom kanske man lär känna blivande kompisar bättre också.
Sen en snabb sväng in på labb för att sätta det material vi samlat in under dagen i vatten (vi ska sortera det på torsdag).

Nu har jag tagit en varm dusch, sitter i mjukisbyxor och stickad tröja, gjort en kopp te och fixat lite mackor. Har tänkt slappa en stund innan det är dags att göra nytta (borde både laga mat, städa och tvätta. Får väl se hur mycket jag orkar). Känner att jag börjar bli sjuk också.

Min dator har återgått till sin roliga (eller inte!) vana att bara fungera när den själv känner för det. Jag vet att jag träffade några D-are (läser data) på festandet i helgen som lovade att hjälpa mig, vi får väl se :p
Mer senare förresten, om helgen. Den blev ganska lyckad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback