Julbak, återvinning och jobb

Jag är ensam hemma ikväll, och det blir en lugn kväll. Kände inte för att festa så istället förbereder jag inför morgonens julbak och gör sånt jag skjutit upp under veckan, som att städa till exempel.

Jag har precis gjort tryffelsmet för första gången i mitt liv. Dagens läxa får väl bli att sluta göra många saker samtidigt i köket. Då kanske jag slipper sanera spisen på överkokt grädde nästa gång. Förhoppningsvis blir det gott i alla fall!

Har städat akvariet också, det är ju inte direkt världens roligaste sysselsättning men det blir fint efteråt och fiskarna blir mycket piggare i några timmar.

Hörde häromveckan om att mjukplast skulle börja återvinnas också, men har inte haft någon aning om vart. Läste idag att det ska läggas bland hårdplast, det gäller alla kommuner där mjukplast inte har återvunnits tidigare. Dags att skaffa lite nya vanor, med andra ord.
Visst hade det varit perfekt om man fick plats med ett kärl för varje sak under diskbänken, men det har jag tyvärr inte... Som tur är går det riktigt bra i alla fall, har en med hushållssopor, en med kartong, en med tidningar och en med resten. Den sista sorterar jag på plats i soprummet. Läs mer om återvinningen på
www.sortera.nu

Jobbsökandet fortsätter, i den mån det är påbörjat. Jag spanar lite på olika sidor jag kan komma på efter jobb relaterade till utbildningen. Även om jag börjar bli sugen på att börja jobba direkt efter kandidatexamen tänker jag nog läsa mastern också utan att göra något uppehåll, men sommarjobb vill jag ju ha!
Hittills har jag dock bara hittat "orelevanta" sommarjobb och de jobb som låter spännande är på heltid med tillträde snarast- ingenting av intresse så länge jag pluggar med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack så mkt :) Ha en trevlig kväll!

Postat av: Julia

haha ja visst är det :) Den som gjorde sidan borde få ett pris lr nått haha ;)

2008-12-12 @ 22:20:10
URL: http://juliakrischel.blogg.se/
Postat av: Alina

Trevlig helg! :)

2008-12-12 @ 22:27:43
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: ♥JuJu♥

Nej, det har inte jag heller :)

Blev bara idag :P

2008-12-12 @ 23:00:31
URL: http://shesmiles.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, fina klänningar är det. Lycka till med morgondagens julbak!

2008-12-12 @ 23:28:36
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback