God morgon?

Ska jag fortsätta min nya vana att gå och lägga mig tidigt får jag nog börja stänga av mobilen... Samma sak igår, gick och la mig vid 10, halv 11 ringer en kompis och frågar om han kan komma över. Sa nej, och hade inte ens släckt lampan än så ingen skada skedd hur som helst. Tycker inte om att ha mobilen avstängd.

Jag är verkligen inte van vid att börja kl 8 längre. Tror att vi gjort det max 5 gånger sen oktober, och det är inte mycket!
Jag kan snooza hur länge som helst på mornarna, om jag vet att jag har tid. Idag var jag förvånad när mobilen (som ligger några meter från sängen) började pipa för en timme sen. Insåg varför för ett tag, jag har väckarklocka också men den stänger jag av utan att lägga märke till det- trots att den låter som ett brandlarm. Men upp kom jag iaf  =)
Jag är helt död på mornarna (och ibland ganska otrevlig :P) men får jag bara tid vakna så går det bra oavsett klockslag. Jag tar gärna en promenad, en dusch och frukost med gott om tid så jag kan kolla mail (och blogga) och dricka kaffe samtidigt ett tag. Sen är jag vaken och redo för full fart hela dagen! (nåja, oftast i alla fall).

Hur ser era morgonrutiner ut? Och stänger ni av mobilen när ni sover?

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag är som du, jag måste ha lite tid på mig att vakna. Brukar ställa klockan en timme innan jag egentligen ska gå upp. Jag har med oftast morgnar man kan snooza på, då brukar jag med sätta mig vid datorn, läsa mail, blogga, prata lite med folk på msn och dricka kaffe samtidigt ( ; Sen är jag pigg och vaken, kan ut och springa några varv och pluggandet går toppen då! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback