Grannar

Jag flyttade till min nuvarande lägenhet i augusti, och känner fortfarande inte en enda granne. Visst hälsar jag på vissa ibland, men inte mer än så. Lite trist faktiskt, men hur lär man känna dem?
"Hej, ska vi ta en fika nån gång? Bara för att vi är grannar?"
Känns inte som om det funkar här faktiskt... Lite småavundsjuk på en kompis som har hur bra kontakt som helst med sina.

Ikväll är det dessutom någon i samma korridor som har fest (antar jag). Hög musik och världens dunkande. Det är inte ens kravall eller någon annan student-grej på gång så lite lugna tycker jag de kan vara...
Ska snart iväg till P och L, behöver låna en dator som inte vägrar öppna pdf-filer. Det gör min dator, jobbigt läge när halva kursen ligger på internet i form av... just det- pdf-filer.

Har seminarium imorgon och hur mycket som helst att läsa innan dess, så jag borde dra strax... Sen är det redan helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback