"Hemma" från fjällen

Japp, nu är jag tillbaka i Stockholm efter några underbara dagar i Härjedalen. Snöigt och lite blåsigt, men ovanligt varmt (8-9 minusgrader istället för 30, som det brukar vara runt nyår).
Härliga backar, lite folk och när vi åkte drygt 75 cm snö. Har åkt snowboard hela tiden och det har gått bättre än någonsin.
Skulle ju gärna ha lite bilder från backarna men med snöfall och blåst hade det ändå inte blivit bra...

På tisdag åker jag hem till Linköping. Hmm, vad är egentligen hemma, Linköping eller Stockholm? Lutar nog åt Linköping, även om det lär dröja innan jag ser Stockholm som "borta".
Hur som helst, hade inte tänkt åka förrän på torsdag men dels behöver jag fler ordentliga pluggdagar (tenta på lördag), och dels längtar jag faktiskt hem, till att bo själv och till mina vänner.

Ändringarna i tidsplaneringen innebär dock att jag börjar få bråttom. Sortera foton, skriva ut några som ska ramas in, ett möte (hade velat hinna med ett till men det får jag ställa in), träffa C, packa, städa ihop efter kaninerna, försöka träffa nån kompis en sista gång och massa annat man vill hinna med, men som alltid rinner ut i sanden.

Nu är det dags för middag, tonfisksallad, sen ska jag ringa och gratta min kära bror som fyller hela 10 år idag!
Han var 3 år när vi lärde känna varandra (styvbror), hjälp vad tiden går fort.

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack tack! Kul att komma bort från allting och bara njuta av naturen! Det hade jag gärna gjort också, men men. Vart i Härjedalen var ni?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback