Alla sommarens resor

Jag lovade ju att berätta om mina resor jag gjort (och ska göra) runt i halva Sverige nu i sommar...
Hur lyckas man med:
Linköping-Stockholm-Linköping-Omberg-Linköping-Sandviken-Linköping-Stockholm-Härjedalen-Stockholm-Blekinge-Stockholm-Linköping-Västkusten-Linköping på mindre än två månader?
Jodå, det går alldeles utmärkt!

I början av juni åkte vi till Stockholm för min brors student, var här onsdag-söndag för att sen åka hem till Linköping igen. Dagen därpå började min sommarkurs och tidigt på måndagsmorgonen åkte vi till Omberg, ett jättefint ställe i nordvästa Östergötland, precis vid Vättern. Efter fem dagar där så återvände vi till Linköping, hade undervisning en vecka där och sen var det midsommar!
Midsommar firades hos en klasskompis som är hemma hos föräldrarna över sommaren. Hon bor en bit utanför Sandviken. Jättetrevligt, fest både fredag och lördag med trevligt folk. Några hade jag träffat innan, några var första gången. På lördagen cyklade vi typ 1½ mil för att komma till festen, och sen hem igen under natten. Men det gick bra! =) Åkte upp på fredagen, hem igen på måndan. Söndan spenderades med fika hos hennes farföräldrar samt allmänt slappande framför tv:n.
Sen blev jag sjuk, och låg bara och slappade i pojkvännens soffa hela veckan. Lördag-söndag hade vi teambuilding med sektionsstyrelsen. Grillade, fixade tröjor, spelade spel och hade konstiga diskussioner hemma hos vår ordförande. Sov över och fortsatte i samma stil nästa dag.

På måndan kom min mamma ner, vi tog en runda i stan och fikade på det otroliga mysiga stället Berget, ett gammeldags café mitt i Linköping. Bjöd henne på middag hemma och sen åkte vi upp till Stockholm på kvällen.
Några dagar i Stockholm spenderades med en intressant föreläsning, en jättetrevlig middag med familj och vänner, slappande och lite jobb hemma på tomten.
På fredan åkte jag och mamma upp till stugan i Tänndalen (Härjedalen) där vi hade en väldigt mysig långhelg. Vi badade, solade, promenerade (både på fjäll och i dalar), paddlade kanot, gick uppför vattenfallet och jag pekade ut massa växter från sommarkursen.

På tisdan tog jag bussen hem, mamma stannade kvar tillsammans med sin bror. Hemma i Stockholm en dag för att tvätta och packa om väskan, sen ner till pojkvännens föräldrar i Blekinge. Hade en jättetrevlig helg även där, hans pappa hade 50årsfest och vi hade en mysig helg.
Sedan i söndags kväll är jag alltså tillbaka i Stockholm, och här stannar jag ytterligare en vecka. Jag passar på att träffa folk jag inte sett på länge och njuter av att vara ledig. Ska som sagt även försöka plugga lite. För tillfället är jag och min (äldsta) bror ensamma hemma hos mamma, hon är iväg på cykelsemester på Österlen med några kompisar.

Nästa fredag åker jag ner till Linköping igen, för att lämna saker och packa om väskan innan det blir av igen. Då är det sommarkursen som börjar, söndag kväll i Fiskebäckskil på västkusten. Det är framförallt det marina djurlivet vi ska gå igenom den veckan.
Sen tillbaka till Linköping och återgå till det "normala" livet med sommarkurs två veckor till. Men den sista av de veckorna börjar nolle-p, så då har jag dubbelt fullt upp! Sen en (nästan) ledig vecka och så börjar höstens kurser igen.

Det är vad jag har för mig den här sommaren! Det blir en del flängande men det är mest bara trevligt. Det var dessutom länge sen den perioden som jag åkte tåg och reste runt som mest i Sverige.

Självklart har jag fotat, men för det mesta med mobilen. Och den sladden ligger hemma i Linköping, så bilder kommer nästa helg eller så. Enda jag har här är bilder från studenten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback