Reklam, telefonprat och dagens händelser

Jag är en sån person som stundtals lägger väldigt väl märke till reklam. Inte alltid, men vissa.
TV-reklamen för Tele2 med sloganen "vad gör dina föräldrar när du är utomlands?" tycker jag är helt klockren!
Senaste dagarna/veckan har jag hela tiden fastnat på en reklam som finns på många busshållplatser här i Stockholm (säkert andra ställen också); reklamen för RFSUs graviditetstester.
Citaten är ganska sjuka innan man inser att det är från barnmorskor alltihop.
"De enda graviditetstest jag använt de senaste 3 åren".
"Jag har gjort 9000 sådana här test och är alltid lika nöjd"
"Jag använder säkert XXX (en rätt stor siffra) sådana här test i veckan".

De väcker ju uppmärksamhet, i alla fall.

Har precis pratat ett bra tag med Linus i telefon. Blir trevligt att komma tillbaka till Linköping på fredag även om det bara är för ett par dagar, saknar både honom, egen lägenhet och kompisar.
På söndag bär det alltså iväg till Fiskebäckskil för en vecka marin faunistik med sommarkursen. Det blir kul, typiskt bara att det ska krocka med sjuk kanin. Hon är förresten sig själv igen, pigg och slänger i sig mat, men benen är det lite värre med. Ibland dålig balans, ibland ganska bra och ibland ser det ut som om hon håller på att bli förlamad. Ska börja antibiotikakuren imorgon så får vi se om den ger något resultat. Ingen vet ju riktigt vad det är för fel på henne...
Mycket kaninprat, men så blir det när det mesta av energi och tid går åt till det för tillfället.

Idag har det varit jättefint väder (och inte så mycket tid till bloggande...) 29 grader i skuggan hade vi på tomten, så efter att ha solat och läst en bok ett tag gav oss jag och mamma iväg till stranden, solade, badade, åt glass och slappade i några timmar.
Innan det var jag iväg och fikade på Solstugan i Fredhäll. Har aldrig varit där tidigare men det var verkligen ett jättemysigt ställe.

Nu tänkte jag alldeles strax sova, jag är trött och klockan är nog mindre än på länge när jag sover. Operation vända tillbaka dygnet har börjat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback