Så bakar man muffins!

Jag skulle baka äppel- och kanelmuffins idag. Hade hittat ett recept på internet som lät gott och köpt äpplen och smör vilket var det som saknades. Allt det fixat redan igår.

Idag diskade jag och lagade mat samtidigt som jag bakade. Jag brukar ju alltid göra flera saker samtidigt, så det är egentligen inte det som var problemet. Det var receptet, min tankeverksamhet, formarna och lite för mycket "Bill och bull- flum".

- Oj! Har jag tillräckligt med mjöl? Och med kanel?
  Bra, mjölet räckte gott och väl. Dock inte kanelen, men det blev ändå en del så det blir gott i alla fall.
- Blanda alla torra ingredienser i smeten i en stor skål. Sagt och gjort.
  Nästa punkt: Vispa ägg och socker pösigt. Hmm socker är väl ändå torrt!?!
- Rumsvarmt smör ska blandas i. Hmm, klumpigt! Såg lite skumt ut ett tag, men det löste sig.
- "...Ha sedan i vaniljsockret". Jaha!?! Jag måste ha missat något, trodde nämligen att vaniljsocker också var en torr ingrediens.
- "Strö över fyllningen". STRÖ över? Den hade konsistens som en deg...
- Och sen råkade jag glömma att det skulle vara smet- fyllning- smet- äpplen, så det blev visst bara smet- fyllning äpplen.
- Och formarna höll inte riktigt... Så smeten/muffinsarna rann ut lite över plåten.

Trots detta blev de flesta bra och alla var riktigt goda (i alla fall de som är uppätna hittills).
Och, vi är faktiskt oftast bra på att baka (förutom när vi omvandlar måttenheter fel på kakaon....). Idag skyller jag på för mycket pluggande, eller något.

Kommentarer
Postat av: julie

Aaa, det är en mycket vacker film :)

Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Muffins är gott!

2008-10-14 @ 09:02:16
URL: http://inredning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback